Wat Wikipedia je niet kan vertellen over benen trainen

Geschreven door Mohamed Moussa

Leuk dat je op mijn blog bent gekomen! In deze blog ga ik je zoveel mogelijk vertellen over mode & style, gadgets, body & mind en gezondheid. Ik vind het leuk om schrijven over dingen die ons mannen verbindt. Daarnaast schrijf ik graag over mode, hobbies, fotografie en verzorging.

10 februari 2021

De beruchte ‘legday’: gevreesd, en vooral, overgeslagen door velen. Hoewel niet iedereen een hele dag aan krachttraining voor zijn benen nodig heeft, kan het overslaan van benen trainen je totale progressie in de weg zitten.

Het toevoegen van slechts een paar beenoefeningen zoals squats, lunges, leg presses of step-ups, kan een groot verschil maken in de effectiviteit van je trainingsroutine. De voordelen hiervan zullen we hieronder verder bespreken.

benen trainen thuis

Bevordert algemene spiergroei.

Bij krachttraining maakt je lichaam testosteron en groeihormoon aan. Dit proces helpt bij het herstel en de opbouw van de spieren.

Door grotere spieren te trainen zal je lichaam meer testosteron en groeihormoon vrijmaken dan wanneer je andere, kleinere spieren traint.

Dit zorgt ervoor dat je algehele spiergroei wordt bevorderd, en daarbij zal je metabolisme ook worden gestimuleerd. Door benen te trainen groeien dus niet alleen maar je benen, maar ook de rest van je lichaam.

Voorkom blessures en een disbalans van de spieren.

Benen trainen kan helpen bij het corrigeren van spierdisbalans en helpen bij het herstel van blessures. Door het toevoegen van beenoefeningen aan je routine kun je spiergroepen aanpakken die normaal verwaarloosd worden tijdens sport of andere oefeningen.

Het versterken van deze spieren kan helpen om onevenwichtigheden te voorkomen. Als je al een disbalans of een blessure hebt, kan het toevoegen van specifieke beenoefeningen helpen om die disbalans of blessure tegen te gaan en te stabiliseren.

Hoge calorieverbranding

Krachttraining van de benen kan je helpen om meer calorieën te verbranden. Een paar van de grootste spieren in het lichaam zitten namelijk in je benen, waaronder billen, quadriceps en de hamstrings.

Hoe groter de spier, hoe meer bloed er nodig is om zuurstof en brandstof naar de spier te krijgen tijdens de training.

Deze spieren bevinden zich ook verder van het hart dan de spieren in je bovenlichaam, dus je hart moet harder werken om bloed naar deze spieren te krijgen.

Beide hebben tot gevolg dat je lichaam meer calorieën verbrandt wanneer je krachttraining uitvoert met je benen.

Check andere blogs over trainen op Forever Men.

Gerelateerde Populaire Mannen Blogs

0 reacties

Een reactie versturen